Privacybeleid van UAB “OLD LT“
Algemene bepalingen:
1. Dit privacybeleid van UAB "OLD LT", dat het merk Aromatic •89• beheert (hierna het „Bedrijf“ of „wij“) (hierna „Privacybeleid“ genoemd), bepaalt de basisregels voor het verzamelen, samenbrengen, verwerken en opslaan van uw persoonsgegevens en andere met u gerelateerde informatie, de omvang van de verwerkte persoonsgegevens, de doeleinden, rechtsgronden, bronnen, ontvangers en andere belangrijke aspecten in verband met uw interesse in de activiteiten van het Bedrijf, wanneer u onze website www.aromatic89.com (hierna de „Website“) bezoekt, wanneer u producten koopt of van plan bent te kopen die door het Bedrijf worden vervaardigd of gedistribueerd en/of wanneer u Partner wordt en de producten van het Bedrijf zelf wilt distribueren (hierna „Partner“). Om een eerlijke en transparante verzameling en het gebruik van informatie over u te waarborgen, raden wij u aan de bepalingen van dit Privacybeleid zorgvuldig te lezen. Als u vragen heeft, neem dan contact met ons op via de in punt 2 van dit Privacybeleid vermelde contactgegevens.
2. De verwerkingsverantwoordelijke voor uw persoonsgegevens is het Bedrijf – UAB "OLD LT", rechtspersoon met code: 302741638, statutaire zetel: Serviso g. 39, LT-92335 Klaipėda, Republiek Litouwen, postadres: +37064833389, website: www.aromatic89.com, alsook de bestaande of toekomstige filialen en vertegenwoordigingen daarvan en andere rechtspersonen die het Bedrijf inzet bij de distributie van zijn producten en die gemachtigd zijn om namens het Bedrijf op te treden.
3. U kunt de Website bezoeken en interesse tonen in de activiteiten, producten, goederen en diensten van het Bedrijf zonder enige informatie over uzelf te verstrekken (met uitzondering van de informatie die via cookies wordt verzameld wanneer u de Website bezoekt).
4. Dit Privacybeleid is op u van toepassing wanneer u zich in het verleden voor producten heeft geïnteresseerd, zich momenteel interesseert, producten heeft gekocht of de intentie heeft geuit producten te kopen die door het Bedrijf worden vervaardigd of gedistribueerd, wanneer u Partner bent geworden, gegevens in welke vorm dan ook heeft verstrekt of anderszins met het Bedrijf in verbinding staat. Dit Privacybeleid is van toepassing ongeacht de wijze waarop u gegevens verstrekt: door de Website te bezoeken, de sociale-media-accounts van het Bedrijf te bezoeken, goederen te kopen (waaronder in de online winkel), diensten te bestellen, toe te treden als Partner, met ons persoonlijk, telefonisch, elektronisch (bijvoorbeeld per e-mail, mobiele applicaties) of op een andere door u gekozen wijze te communiceren. Voor ons is de bescherming en vertrouwelijkheid van uw persoonsgegevens belangrijk; het doel van dit Privacybeleid is u te informeren op welke wijze uw persoonsgegevens worden verzameld, gebruikt en gewist, ongeacht of deze door u zijn verstrekt of door ons op een andere wijze zijn verzameld. Dit Privacybeleid kan in de toekomst worden gewijzigd en bijgewerkt; daarom raden wij u aan het regelmatig te lezen en ermee vertrouwd te raken.
5. De door het Bedrijf verzamelde persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met Verordening (EU) 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en tot intrekking van Richtlijn 95/46/EG (hierna „Algemene Verordening Gegevensbescherming“), de wet van de Republiek Litouwen inzake de juridische bescherming van persoonsgegevens (voor zover de gegevens op het grondgebied van de Republiek Litouwen worden verwerkt), dit Privacybeleid en overige regelgeving inzake gegevensbescherming.
6. Voor de verlening van diensten en de verwerking van persoonsgegevens kan het Bedrijf verwerkers inschakelen en/of naar eigen goeddunken andere personen opdracht geven bepaalde functies namens het Bedrijf uit te voeren. In dergelijke gevallen treft het Bedrijf de nodige technische en organisatorische maatregelen om ervoor te zorgen dat deze verwerkers persoonsgegevens verwerken volgens de instructies van het Bedrijf en in overeenstemming met de geldende wetgeving, en verlangt het de implementatie van passende maatregelen om de veiligheid van persoonsgegevens te waarborgen. Het Bedrijf zorgt er tevens voor dat deze personen tot vertrouwelijkheid zijn verplicht en de informatie niet gebruiken voor andere doeleinden dan de behoorlijke uitvoering van de hun toevertrouwde taken.
7. Alle werknemers, vertegenwoordigers en gemachtigden van het Bedrijf die kennis nemen van persoonsgegevens, zijn verplicht deze te beschermen, ook na beëindiging van hun arbeids- of contractuele relatie.
8. Het Bedrijf gaat zorgvuldig om met de verwerking van persoonsgegevens en neemt alle redelijke maatregelen om de veiligheid, integriteit en vertrouwelijkheid van de door het Bedrijf verwerkte persoonsgegevens en overige informatie te waarborgen.
9. Door de Website en de social-media-accounts van het Bedrijf te bezoeken en/of de daarin opgenomen informatie te gebruiken, alsook door deel te nemen aan de activiteiten van het Bedrijf en persoonsgegevens te verstrekken, erkent en bevestigt u dat u dit Privacybeleid zorgvuldig heeft gelezen, het begrijpt en ermee instemt. Indien u niet met dit Privacybeleid instemt, verstrek ons dan geen persoonsgegevens. De in dit Privacybeleid vastgelegde voorwaarden zijn telkens van toepassing wanneer u toegang krijgt tot de door ons aangeboden inhoud, ongeacht welk apparaat (computer, mobiele telefoon, tablet enz.) u gebruikt.
10. De bepalingen van het Privacybeleid zijn van toepassing op de persoonsgegevens die door het Bedrijf worden verwerkt voor zover deze niet worden geregeld door de regels van het Bedrijf inzake de verwerking van persoonsgegevens of door dwingende wettelijke bepalingen die arbeids- of andere rechtsverhoudingen reguleren.
Belangrijke begrippen:
11. Persoonsgegevens („persoonsgegevens“) zijn alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon, wiens identiteit direct of indirect kan worden vastgesteld (door gegevens te combineren met andere bronnen). Hieronder kunnen onder meer uw voor- en achternaam, e-mailadres, telefoonnummer, adres of andere gegevens vallen aan de hand waarvan u kunt worden geïdentificeerd.
12. Gegevensontvanger is een rechtspersoon of natuurlijke persoon aan wie persoonsgegevens worden verstrekt.
13. Betrokkene is de natuurlijke persoon van wie het Bedrijf persoonsgegevens ontvangt en verwerkt.
14. Verwerker is de natuurlijke of rechtspersoon die persoonsgegevens verwerkt in opdracht van de verwerkingsverantwoordelijke.
15. Doorgifte van gegevens is de openbaarmaking van persoonsgegevens door overdracht of andersoortige verstrekking aan de ontvanger(s).
16. Verwerking is elke bewerking of elk geheel van bewerkingen met betrekking tot persoonsgegevens, al dan niet uitgevoerd via automatische procedés; dergelijke bewerkingen kunnen onder meer bestaan uit het verzamelen, vastleggen, ordenen, structureren, opslaan, aanpassen of wijzigen, raadplegen, opvragen, gebruiken, verstrekken door middel van doorzending, verspreiden of op andere wijze ter beschikking stellen.
17. Toestemming is elke vrije, specifieke, geïnformeerde en ondubbelzinnige wilsuiting van de betrokkene waarmee deze door middel van een verklaring of een duidelijke actieve handeling aanvaardt dat de hem betreffende persoonsgegevens worden verwerkt.
18. Andere in het Privacybeleid gebruikte begrippen hebben de betekenis die daaraan is toegekend in de Algemene Verordening Gegevensbescherming en in andere wettelijke regelingen inzake de bescherming van persoonsgegevens.
Rechtsgronden voor gegevensverwerking, beginselen van gegevensbescherming en beveiligingsniveau:
19. De rechtsgrond voor de verwerking van uw persoonsgegevens kan zijn:
19.1. uw toestemming;
19.2. de intentie producten te verwerven of de verwerving (ook per e-mail), levering en ontvangst van daarmee verband houdende diensten van producten die door het Bedrijf worden vervaardigd en gedistribueerd, met het oog op het sluiten (of de intentie tot het sluiten), uitvoeren en controleren van een mondelinge of schriftelijke overeenkomst;
19.3. een wettelijke grondslag (bijvoorbeeld de nakoming van een wettelijke verplichting of de naleving van wettelijke procedures of andere vereisten die verband houden met de beslechting van geschillen);
19.4. het gerechtvaardigd belang van het Bedrijf (bijvoorbeeld het instellen en verdedigen van juridische vorderingen en andere rechtmatige maatregelen om verliezen te voorkomen of te beperken, de verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening, de waarborging van de continuïteit en duurzaamheid van de bedrijfsactiviteiten van het Bedrijf, de vervulling van uw verwachtingen en de maximalisering van uw tevredenheid over de prestaties van het Bedrijf).
20. Bij de verzameling en het gebruik van de aan hem toevertrouwde persoonsgegevens, alsmede van uit andere bronnen verkregen gegevens, volgt het Bedrijf de volgende beginselen:
20.1. uw persoonsgegevens worden op rechtmatige, behoorlijke en transparante wijze verwerkt (beginsel van rechtmatigheid, behoorlijkheid en transparantie);
20.2. uw persoonsgegevens worden voor welbepaalde, uitdrukkelijk omschreven en gerechtvaardigde doeleinden verzameld en niet verder verwerkt op een wijze die onverenigbaar is met die doeleinden (beginsel van doelbinding);
20.3. uw persoonsgegevens zijn toereikend, ter zake dienend en beperkt tot wat noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor zij worden verwerkt (beginsel van minimale gegevensverwerking);
20.4. de verwerkte persoonsgegevens zijn juist en worden zo nodig geactualiseerd (beginsel van juistheid). Door uw persoonsgegevens te verstrekken, bevestigt u dat deze juist en naar waarheid zijn;
20.5. uw persoonsgegevens worden bewaard in een vorm die het mogelijk maakt de betrokkenen niet langer te identificeren dan noodzakelijk is voor de doeleinden waarvoor de persoonsgegevens worden verwerkt (beginsel van opslagbeperking);
20.6. uw persoonsgegevens worden verwerkt op een wijze die, door het treffen van passende technische en organisatorische maatregelen, een passend beveiligingsniveau van de persoonsgegevens waarborgt, met inbegrip van bescherming tegen onbevoegde of onrechtmatige verwerking en tegen onopzettelijk verlies, onopzettelijke vernietiging of onopzettelijke beschadiging (beginsel van integriteit en vertrouwelijkheid).
20.7. Het Bedrijf moet kunnen aantonen dat de verwerking van uw persoonsgegevens in overeenstemming is met alle bovengenoemde beginselen (verantwoordingsplicht).
21. Het Bedrijf streeft naar de veiligheid van uw persoonsgegevens. Het Bedrijf maakt gebruik van diverse beveiligingstechnologieën en -procedures om uw persoonsgegevens te beschermen tegen ongeoorloofde toegang, ongeoorloofd gebruik of ongeoorloofde openbaarmaking.
22. Welke gegevens verzamelen wij over u?
23. Het belangrijkste doel waarvoor het Bedrijf uw persoonsgegevens verzamelt, is de verkoop en distributie van de producten van het Bedrijf, de levering daarvan, de afwikkeling van betalingen voor aankopen, de werving van Partners, de betaling van bonussen aan Partners bij wie u producten afneemt, of uw toetreding als Partner. Met andere woorden: met het oog op het sluiten (of de beoogde sluiting), uitvoeren en controleren van mondelinge of schriftelijke overeenkomsten.
23.1. Voor dit doel kunnen de volgende persoonsgegevens worden verwerkt: voornaam, achternaam, persoonlijk identificatienummer of geboortedatum, adres, e-mailadres, telefoonnummer, gebruikersnaam, naam van de door u gekozen (aan u toegewezen) Partner (die u heeft gemotiveerd om Partner te worden, of wanneer u via een partnerlink koopt die u automatisch in het systeem registreert), omvang en perioden van betaalde bonussen, voornamen, achternamen, functies, telefoonnummers, e-mailadres, IP-adres van vertegenwoordigers. In geval van een overeenkomst met een rechtspersoon kunnen de volgende gegevens worden verwerkt: voornaam, achternaam, beroepstitel, functie, e-mailadres, telefoonnummer van de directeur of andere gemachtigde vertegenwoordiger, gegevens over leden van de raad van bestuur, aandeelhouders (alleen voor zover hun toestemming voor de rechtshandeling vereist is en voor zover het noodzakelijk is om te waarborgen dat deze toestemming is gegeven), een kopie van de volmacht. Ook andere persoonsgegevens die door de betrokkene zelf zijn verstrekt, worden verwerkt;
23.2. Bewaartermijn van de gegevens: persoonsgegevens worden in de actieve database bewaard voor de duur van de overeenkomst, d.w.z. vanaf het moment van ontvangst van de gegevens tot de volledige nakoming van de overeenkomst. Dienovereenkomstig worden persoonsgegevens in de passieve database voor het aangegeven doel bewaard gedurende een periode van 10 (tien) jaar vanaf de nakoming van de overeenkomst. Na afloop van de in dit punt voorziene bewaartermijn worden de persoonsgegevens vernietigd, d.w.z. na afloop van de overeenkomst uit de actieve database verwijderd en uit de passieve database gewist voor zover zij ouder zijn dan 10 (tien) jaar. Indien aanwezig, worden papieren of andere materiële documenten vernietigd. Indien het Bedrijf na ontvangst van de gegevens besluit geen overeenkomst te sluiten, worden de gegevens in de actieve database gedurende 1 (één) jaar vanaf het tijdstip van ontvangst bewaard;
23.3. Gegevensbronnen: de gegevens worden rechtstreeks verkregen van de betrokkene (door u of namens u verstrekte persoonsgegevens), van rechtspersonen waarbij u vertegenwoordiger, werknemer, opdrachtnemer, oprichter, aandeelhouder, deelnemer, eigenaar enz. bent, of door het Bedrijf zelf op rechtmatige grondslag. Het Bedrijf kan de door u rechtstreeks verstrekte persoonsgegevens aanvullen met persoonsgegevens die uit andere bronnen in het kader van de uitvoering van de overeenkomst zijn verkregen;
23.4. Categorieën van gegevensontvangers: werknemers van het Bedrijf die verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst, door het Bedrijf ingeschakelde tussenpersonen, Partners (die de klant (betrokkene) hebben uitgenodigd/geregistreerd of bij wie de betrokkene zichzelf aan een bepaalde Partner heeft gekoppeld), kredietinstellingen, financiële instellingen, betalings- en/of instellingen voor elektronisch geld, advocaten, juridisch adviseurs;
23.5. Gegevens mogen alleen aan derde landen (buiten het grondgebied van de Europese Unie) worden doorgegeven indien het sluiten en/of uitvoeren van de overeenkomst verband houdt met het derde land. In dat geval neemt het Bedrijf alle stappen die in de Algemene Verordening Gegevensbescherming zijn voorzien.
24. Het Bedrijf verzamelt persoonsgegevens met het doel gebruik te maken van de Website:
24.1. Voor dit doel kunnen de volgende persoonsgegevens worden verwerkt: IP-adres, geografische locatie, browsertype en -versie, besturingssysteem, herkomst-URL, duur van het bezoek aan de Website, bezochte pagina’s, navigatiepaden op de Website, informatie over perioden en frequentie van het gebruik van de diensten en alle overige informatie die wordt vermeld in het cookiebeleid van het Bedrijf;
23.2. Bewaartermijn van de gegevens: persoonsgegevens worden in de actieve database bewaard voor de duur van de overeenkomst, d.w.z. vanaf het moment van ontvangst van de gegevens tot de volledige nakoming van de overeenkomst. Dienovereenkomstig worden persoonsgegevens in de passieve database voor het aangegeven doel bewaard gedurende een periode van 10 (tien) jaar vanaf de nakoming van de overeenkomst. Na afloop van de in dit punt voorziene bewaartermijn worden de persoonsgegevens vernietigd, d.w.z. na afloop van de overeenkomst uit de actieve database verwijderd en uit de passieve database gewist voor zover zij ouder zijn dan 10 (tien) jaar. Indien aanwezig, worden papieren of andere materiële documenten vernietigd. Indien het Bedrijf na ontvangst van de gegevens besluit geen overeenkomst te sluiten, worden de gegevens in de actieve database gedurende 1 (één) jaar vanaf het tijdstip van ontvangst bewaard;
24.3. Gegevensbronnen: u, wanneer u de Website bezoekt, inhoud, evenementen of artikelen publiceert, deelneemt aan prijsvragen, foto’s, video’s, audio-opnamen en commentaren plaatst op de social-media-accounts van het Bedrijf;
24.4. Categorieën van gegevensontvangers: werknemers van het Bedrijf die verantwoordelijk zijn voor IT-onderhoud, dienstverleners die de Website beheren;
24.5. Gegevens mogen alleen aan derde landen (buiten het grondgebied van de Europese Unie) worden doorgegeven indien het sluiten en/of uitvoeren van de overeenkomst verband houdt met het derde land. In dat geval neemt het Bedrijf alle stappen die in de Algemene Verordening Gegevensbescherming zijn voorzien.
25. Het Bedrijf kan uw persoonsgegevens verwerken met het oog op vorderingenbeheer. Persoonsgegevens worden voor dit doel verwerkt om vorderingen te beheren en te innen, herinneringen, aanmaningen, dagvaardingen en andere documenten op te stellen en documenten met het oog op schuldinvordering in te dienen.
25.1. Voor dit doel kunnen de volgende persoonsgegevens worden verwerkt: voornaam, achternaam, persoonlijk identificatienummer, adres, e-mailadres, telefoonnummer, rekeningnummer, bankgegevens, hoogte van de vordering, opgebouwde rente, toepasselijke contractuele boetes, datum van overdracht aan vorderingenbeheer, hoogte van afgeschreven vorderingen (of delen van vorderingen), datum van afschrijving, gegevens over de financiële verplichtingen van de klant (aantal, data en soorten bestaande overeenkomsten, kredietlimiet, rekening-courantkrediet, gebruikt krediet, rente, totaalbedrag van de maandelijks verschuldigde betalingen, te betalen termijnen, betalingswijze, looptijd van de verplichtingen, duur van betalingsachterstanden, aantal achterstanden, hoogte van openstaande betalingen, bedragen, aantal achterstallige termijnen, soort afgewezen aanvragen, hoogte van afgewezen aanvragen, kredietbedrag, datum van kredietverlening en terugbetaling, kosten van de diensten, rente);
25.2. Bewaartermijn van de gegevens: er geldt een bewaartermijn van 10 (tien) jaar vanaf de datum van het sluiten van de overeenkomst/ontstaan van de vordering; in geval van een gerechtelijke procedure wordt de bewaartermijn verlengd tot de volledige aflossing van de vordering en gedurende een periode van 2 (twee) jaar na aflossing. De bewaartermijn is gebaseerd op de verjaringstermijnen voor vorderingen zoals vastgesteld in het Burgerlijk Wetboek van de Republiek Litouwen;
25.3. Gegevensbronnen: rechtstreeks van de betrokkene, staatsregisters, ondernemingen die gezamenlijke databanken van schuldenaren beheren (bijv. UAB Creditinfo Lietuva), alsook andere instellingen;
25.4. Categorieën van gegevensontvangers: ondernemingen die gezamenlijke databanken van schuldenaren beheren, advocaten, rechtbanken, arbitrage-instanties, andere geschillenbeslechtingsorganen, gerechtsdeurwaarders, strafrechtelijke opsporingsinstanties, ondernemingen voor vorderingenbeheer en -inning, andere instanties met een gerechtvaardigd belang;
25.5. Gegevens mogen alleen aan derde landen (buiten het grondgebied van de Europese Unie) worden doorgegeven indien de vordering verband houdt met een derde land. In dat geval neemt het Bedrijf alle stappen die in de Algemene Verordening Gegevensbescherming zijn voorzien;
25.6. Houd er rekening mee dat het Bedrijf, in het geval van achterstallige betalingen en indien u meer dan 30 (dertig) dagen in gebreke blijft, gerechtigd is de beschikbare informatie over uw identiteit, contactgegevens en kredietgeschiedenis, d.w.z. uw financiële en eigendomsverplichtingen en de nakoming daarvan, uw schulden en de aflossing daarvan, door te geven aan ondernemingen die databanken van schuldenaren beheren (bijvoorbeeld aan het in Litouwen opererende kredietbureau UAB Creditinfo Lietuva. UAB "Creditinfo Lietuva", ondernemingscode: 111689163, adres: A. Goštauto g. 40A, LT-01112 Vilnius, Litouwen, tel.: 8 5 2394131, website: www.manocreditinfo.lt, dat persoonsgegevens verwerkt en aan derden (financiële instellingen, telecombedrijven, verzekeraars, elektriciteits- en nutsbedrijven, handelsbedrijven enz.) verstrekt met het oog op de beoordeling van de kredietwaardigheid en vorderingenbeheer, ter behartiging van zijn gerechtvaardigde belangen en doelstellingen. Gegevens over de kredietgeschiedenis worden doorgaans gedurende een periode van 10 (tien) jaar na nakoming van de verplichtingen bewaard. U kunt uw kredietgeschiedenis inzien door rechtstreeks contact op te nemen met het kredietbureau).
26. Het Bedrijf kan uw gegevens verwerken met het oog op de waarborging van de veiligheid van personen en eigendommen (om de veiligheid van de werknemers van het Bedrijf, klanten, hun begeleiders en andere personen die de ruimten van het Bedrijf betreden te beschermen tegen strafbare feiten of andere schendingen van hun rechten, om de eigendommen van het Bedrijf te beschermen tegen onbevoegde toe-eigening of beschadiging door werknemers of andere personen) en ter uitvoering van de in de wetgeving vastgelegde vereisten – via camerabewaking van de eigendommen van het Bedrijf.
26.1. Voor dit doel kunnen de volgende persoonsgegevens worden verwerkt: beeldgegevens. De camerabewakingssystemen maken geen gebruik van technologieën voor gezichtsherkenning en/of -analyse; de opgenomen videogegevens worden niet gegroepeerd of geprofileerd naar specifieke betrokkenen (personen); er worden geen geluidsopnamen gemaakt;
26.2. Bewaartermijn van de gegevens: video-opnamen worden 14 (veertien) dagen vanaf het moment van opname bewaard (tot de afronding van een onderzoek in geval van een inbreuk). Na afloop van deze periode worden nieuwe videogegevens automatisch over de oude gegevens heen geschreven;
26.3. Gegevensbronnen: personen die zich binnen het bewakingsgebied van de camera’s van het Bedrijf begeven;
26.4. Categorieën van gegevensontvangers: werknemers van het Bedrijf die bevoegd zijn om camerabeelden te bekijken, en de verantwoordelijke werknemers van de beveiligingsdienstverlener (indien aanwezig). De video-opnamen kunnen eveneens worden verstrekt aan opsporingsinstanties, openbare aanklagers of rechtbanken in verband met administratieve, civiele of strafrechtelijke procedures, of in andere wettelijk voorziene gevallen;
26.5. Gegevens worden niet aan derde landen (buiten het grondgebied van de Europese Unie) doorgegeven.
27. Het Bedrijf kan gegevens van sollicitanten verwerken met het oog op interne administratie, in het bijzonder de bezetting van openstaande functies, zoals bepaald in de regels van het Bedrijf inzake de verwerking van persoonsgegevens.
27.1. Voor dit doel kunnen de volgende persoonsgegevens worden verwerkt: voornaam, achternaam, geboortedatum, woonadres, e-mailadres, telefoonnummer, opleiding (gegevens over de onderwijsinstelling, opleidingsperiode, behaalde opleiding en/of kwalificatie), professionele ervaring (gegevens over de werkgever, duur van de dienstbetrekking, taken, verantwoordelijkheden en/of prestaties), gegevens over aanvullende opleidingen (gevolgde cursussen, behaalde certificaten), gegevens over taalvaardigheden, IT-kennis, rijvaardigheid, overige competenties, contactgegevens van personen die de sollicitant aanbevelen of referenties verstrekken en/of inhoud van de referenties (indien van toepassing). Het Bedrijf kan ook andere informatie verzamelen door sociale netwerken (Facebook, Instagram, LinkedIn enz.) te raadplegen, voor zover dit nodig is om informatie over de sollicitant in sociale netwerken in te zien, bijvoorbeeld om een bepaalde competentie, vaardigheid of techniek te beoordelen bij sollicitanten voor een specifieke functie;
27.2. Bewaartermijn van de gegevens: voor sollicitanten van wie de cv’s zijn ontvangen en voor referenties van voormalige werkgevers (indien aanwezig) die niet zijn aangenomen, worden de cv’s en referenties na afronding van de selectieprocedure gewist en/of vernietigd, tenzij het Bedrijf de toestemming van de sollicitant heeft verkregen voor een langere verwerking van diens persoonsgegevens teneinde hem/haar op een later tijdstip een functie te kunnen aanbieden. In dat geval worden de gegevens van de betrokkene maximaal 2 (twee) jaar vanaf het moment van ontvangst op de server van het Bedrijf opgeslagen. Na afloop van deze periode worden de cv’s uit alle elektronische systemen van het Bedrijf verwijderd en worden papieren of andere materiële kopieën vernietigd. Indien een sollicitant die een cv aan het Bedrijf heeft toegezonden, verzoekt om zijn eerder toegezonden cv te vernietigen, dient de personeelsverantwoordelijke van het Bedrijf ervoor te zorgen dat aan een dergelijk verzoek wordt voldaan en de aanvrager uiterlijk binnen drie (3) werkdagen daarvan op de hoogte te stellen. Een langere bewaring van persoonsgegevens kan plaatsvinden indien de gegevens nodig zijn in geval van een geschil/klacht of om andere wettelijk voorziene redenen. Bij indiensttreding in de functie waarvoor de cv is ingediend, wordt de cv (samen met de referentie van een voormalige werkgever, indien aanwezig) opgenomen in het personeelsdossier en bewaard zolang de werknemer voor het Bedrijf werkzaam is;
27.3. Gegevensbronnen: rechtstreeks van de betrokkene (sollicitant), wervingsbureaus, vacaturesites, sociale netwerken en andere aanbieders van diensten voor het zoeken naar werk;
27.4. Categorieën van gegevensontvangers: de gegevens worden niet aan derden verstrekt;
27.5. Gegevens worden niet aan derde landen (buiten het grondgebied van de Europese Unie) doorgegeven.
28. Het Bedrijf kan uw gegevens met uw toestemming ook verwerken voor doeleinden van direct marketing, teneinde aanbiedingen, herinneringen aan door het Bedrijf vervaardigde of gedistribueerde goederen en geboden samenwerkingsmogelijkheden te verzenden. Door ons het recht te verlenen uw gegevens voor direct-marketingdoeleinden te verwerken, geeft u ons tevens toestemming om voor dit doel contact met u op te nemen via communicatiemiddelen (bijvoorbeeld per e-mail, telefoon, sms of andere communicatiekanalen zoals sociale netwerken of chatapplicaties zoals Viber, Skype, WhatsApp, Signal, Telegram enz.). Indien u Partner bent geworden, kunnen wij u tevens per post aanbiedingen, productinformatie en marketingmateriaal toesturen waarvan wij aannemen dat deze voor u interessant kunnen zijn. Ongeacht het feit dat wij u bepaalde materialen moeten toezenden op grond van uw Partnerstatus, kunt u weigeren bepaalde commerciële mededelingen van het Bedrijf te ontvangen. Indien u weigert bepaalde commerciële mededelingen te ontvangen, zullen wij zoveel mogelijk rekening houden met uw wensen en blijven wij de met u in verband met uw Partnerstatus gesloten overeenkomsten nakomen. Wij zullen u blijven informeren over onze diensten. Het kan ook nodig zijn dat wij informatie over u verzamelen om documentatie bij te houden, contractuele voorwaarden te handhaven, analyses uit te voeren of andere handelingen te verrichten die wettelijk verplicht of toegestaan zijn.
28.1. Voor dit doel kunnen de volgende persoonsgegevens worden verwerkt: voornaam, achternaam, e-mailadres, mobiel telefoonnummer, beeld, video- en audio-opnamen op de Website van het Bedrijf en/of op de social-media-account van het Bedrijf;
28.2. Bewaartermijn van de gegevens: 5 (vijf) jaar vanaf het moment van ontvangst van de gegevens of tot de dag waarop u afzonderlijk bezwaar maakt tegen de verwerking van de gegevens voor dit doel. Hierbij bevestigt u dat u ervan op de hoogte bent dat de bovengenoemde gegevens voor direct-marketingdoeleinden kunnen worden verwerkt en dat u te allen tijde het recht heeft bezwaar te maken tegen het gebruik van uw persoonsgegevens voor dit doel en dit gebruik te weigeren door het Bedrijf schriftelijk te informeren over uw bezwaar of weigering via [email protected]. U kunt uw bezwaar ook kenbaar maken op de wijze die in de via e-mail ontvangen berichten en/of aanbiedingen is aangegeven (bijvoorbeeld door te klikken op de „Afmelden“-link in nieuwsbrieven of soortgelijke berichten). De kennisgeving tot beëindiging van de verwerking van persoonsgegevens moet uw voornaam, achternaam, mobiel telefoonnummer en e-mailadres bevatten;
28.3. Gegevensbronnen: rechtstreeks van de betrokkene;
28.4. Categorieën van gegevensontvangers: gegevens kunnen voor dit doel worden doorgegeven aan zoekmachines of sociale netwerken (de mogelijkheid om bezwaar te maken tegen de verwerking wordt geboden op de websites van deze systemen). Gegevens worden niet aan andere personen verstrekt;
28.5. Gegevens worden niet aan derde landen (buiten het grondgebied van de Europese Unie) doorgegeven.
29. Het Bedrijf kan correspondentie verzamelen en opslaan (bijvoorbeeld het bewaren van schriftelijke communicatie) met het oog op het onderhouden en beheren van relaties met klanten en Partners, de bescherming van de belangen van klanten en het Bedrijf, het voorkomen van geschillen en het veiligstellen van bewijsmateriaal, alsmede voor de controle en waarborging van de kwaliteit van de verleende diensten:
29.1. Voor dit doel kunnen de volgende persoonsgegevens worden verwerkt: voornaam, achternaam, geboortedatum, adres, e-mailadres, IP-adres, inhoud van verzonden berichten, ontvangen correspondentie of gespreksinhoud, alle informatie die u ons vrijwillig verstrekt of openbaar maakt, alsook informatie over uw software en de versie van uw besturingssysteem;
29.2. Bewaartermijn van de gegevens: 6 (zes) maanden na beëindiging van de zakelijke relatie. De bewaartermijnen kunnen op gemotiveerde beschikking van een bevoegde autoriteit of in geval van een geschil worden verlengd tot maximaal 1 (één) jaar;
29.3. Gegevensbronnen: rechtstreeks van de betrokkene zelf;
29.4. Categorieën van gegevensontvangers: toezichthoudende autoriteiten, advocaten, juridisch adviseurs, rechtbanken, opsporingsinstanties, andere instanties met een gerechtvaardigd belang.
29.5. Gegevens worden niet aan derde landen doorgegeven, tenzij de communicatie plaatsvindt met een persoon die in een derde land woonachtig is.
30. Alle bovengenoemde informatie die persoonsgegevens vormt, wordt zonder uw toestemming niet aan derden verstrekt, behalve wanneer dit vereist is op grond van de geldende wetgeving of noodzakelijk is voor de uitvoering van een overeenkomst, voor vorderingenbeheer en voor andere in dit Privacybeleid voorziene doeleinden. In bepaalde gevallen is het Bedrijf verplicht uw persoonsgegevens aan onafhankelijke dienstverleners te verstrekken, zodat zij hun diensten voor het Bedrijf kunnen verrichten. Het Bedrijf kan dergelijke onafhankelijke dienstverleners, die als verwerkers worden beschouwd, inschakelen om de in dit Privacybeleid vermelde persoonsgegevens te verwerken: ondernemingen die datacenters, servers, hosting-, cloud-, website-beheer- en soortgelijke diensten leveren, ondernemingen die archiveringsdiensten voor documenten aanbieden, reclame- en marketingbedrijven, ondernemingen die software ontwikkelen, leveren, onderhouden en verder ontwikkelen, ondernemingen die IT-infrastructuurdiensten leveren, ondernemingen die communicatiediensten verlenen, adviesbureaus, aanbieders van diensten voor internetbrowsen of webanalyse, ondernemingen die leveringsdiensten aanbieden (expediteurs, koeriers, postdiensten enz.). Daarnaast kan het Bedrijf ook gebruikmaken van diensten van andere derden om de verdere ontwikkeling van zijn producten en de functionaliteit van de Website te waarborgen. De persoonsgegevens die aan onafhankelijke dienstverleners worden verstrekt, worden beperkt tot het minimum dat nodig is voor de levering van de diensten door derden. Al deze ondernemingen zijn in het gebruik van uw informatie beperkt; zij mogen deze informatie uitsluitend gebruiken voor het leveren van diensten aan het Bedrijf.
31. Wij kunnen uw informatie ook aan derden bekendmaken indien dit wettelijk verplicht is, op grond van rechterlijke beslissingen, bevelen of andere voorschriften, alsook om andere legitieme redenen; als antwoord op rechtmatige verzoeken van overheidsinstanties, onder meer ter waarborging van de nationale veiligheid en voor doeleinden van rechtshandhaving; in verband met de verkoop, overdracht, fusie, insolventie, herstructurering of een andere reorganisatie van het Bedrijf; ter bescherming van onze rechten, gerechtvaardigde belangen of eigendom of de rechten van derden; of ter bescherming van de vitale belangen van natuurlijke personen.
32. Het Bedrijf streeft ernaar te waarborgen dat alle onafhankelijke dienstverleners aan wie uw persoonsgegevens worden doorgegeven, de instructies van het Bedrijf met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens opvolgen. De doorgifte van uw persoonsgegevens wordt geregeld via gegevensverwerkingsovereenkomsten, contracten of voorwaarden die het Bedrijf met onafhankelijke dienstverleners heeft gesloten. Alle onafhankelijke dienstverleners – als verwerkers – zijn verplicht uw persoonsgegevens met dezelfde zorg en voorzichtigheid te verwerken als het Bedrijf zelf en zijn zowel tegenover u als tegenover het Bedrijf juridisch aansprakelijk voor eventuele schendingen van deze verplichtingen. Deze onafhankelijke dienstverleners zijn bovendien verplicht technische en organisatorische maatregelen te nemen om bij de verwerking van persoonsgegevens een beschermingsniveau te waarborgen dat gelijkwaardig is aan dat van het Bedrijf. Niettemin kan de veiligheid van de overdracht van informatie via internet, per e-mail of mobiele communicatie om redenen buiten de invloedssfeer van het Bedrijf niet altijd worden gegarandeerd; u dient daarom zorgvuldig om te gaan met het verstrekken van vertrouwelijke informatie. Wij raden u aan complexe wachtwoorden voor uw gebruikersaccount in te stellen om te voorkomen dat wij of andere personen toegang krijgen tot gevoelige informatie waarvan openbaarmaking u ernstige of onherstelbare schade zou kunnen berokkenen.
33. Persoonsgegevens die worden verzameld voor de in dit Privacybeleid aangegeven doeleinden, worden niet verwerkt op een wijze die onverenigbaar is met deze legitieme doeleinden of met wettelijke vereisten.34. Door uw gegevens te verstrekken, stemt u in met de bovengenoemde doorgifte en ontvangst van uw gegevens via de door het Bedrijf gebruikte softwaretool of via andere middelen, alsmede via andere derden met wie het Bedrijf overeenkomsten heeft gesloten inzake de verwerking van persoonsgegevens conform de wettelijke bepalingen en voorschriften.
Verwerking van persoonsgegevens van minderjarigen en bijzondere categorieën gegevens:
35. Om de door het Bedrijf vervaardigde en gedistribueerde goederen te kunnen verwerven of van de diensten van het Bedrijf gebruik te kunnen maken, alsook om Partner te kunnen worden, moet een minderjarige de schriftelijke toestemming van zijn wettelijke vertegenwoordiger (vader, moeder, voogd(en)) voor de verwerking van zijn persoonsgegevens overleggen. Het Bedrijf is echter niet voornemens zelfstandig persoonsgegevens van minderjarigen te verzamelen. Daartoe kan het Bedrijf bij het verzamelen van gegevens om uw geboortedatum of leeftijd vragen. Indien u van mening bent dat wij mogelijk over informatie over een minderjarige beschikken, verzoeken wij u contact met ons op te nemen. Wij zullen alle informatie wissen die wij zonder toestemming van een wettelijke vertegenwoordiger van minderjarigen hebben ontvangen (voor zover dit niet in strijd is met dwingende wettelijke bepalingen). 36. Wij verzamelen ook geen informatie over politieke opvattingen, religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen, raciale of etnische afkomst, gezondheid, genetische of biometrische gegevens of gegevens over seksuele geaardheid („bijzondere categorieën van persoonsgegevens“). Verstrek ons geen dergelijke gegevens en neem contact met ons op indien u van mening bent dat wij over dergelijke informatie beschikken. Wij zijn gerechtigd informatie te wissen waarvan wij vermoeden dat deze bijzondere categorieën van persoonsgegevens vormt.
Uw rechten als betrokkene:
37. Het Bedrijf is wettelijk verplicht ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens correct en actueel zijn. Wij verzoeken u daarom het Bedrijf te helpen bij het naleven van deze verplichting en ons te informeren over voorzienbare wijzigingen met betrekking tot de verwerking van uw persoonsgegevens door het Bedrijf.
38. U kunt in verband met de verwerking van uw persoonsgegevens door het Bedrijf te allen tijde de volgende rechten uitoefenen:
38.1. Recht op inzage: u heeft het recht toegang te verzoeken tot alle gegevens die als uw persoonsgegevens kunnen worden beschouwd, waaronder het recht te weten of het Bedrijf uw persoonsgegevens verwerkt, welke categorieën persoonsgegevens worden verwerkt en voor welke doeleinden;
38.2. Recht op rectificatie: u heeft het recht het Bedrijf te verzoeken uw persoonsgegevens te rectificeren indien u van mening bent dat deze onjuist of onvolledig zijn;
38.3. Recht van bezwaar: u heeft het recht bezwaar te maken tegen de betreffende verwerking van uw persoonsgegevens, bijvoorbeeld tegen de verwerking van uw persoonsgegevens voor direct-marketingdoeleinden;
38.4. Recht op wissing („recht om vergeten te worden“): u kunt verzoeken om wissing van uw persoonsgegevens wanneer deze niet langer noodzakelijk zijn voor de doeleinden waarvoor zij zijn verzameld, of wanneer u van mening bent dat de verwerking onrechtmatig is of dat de persoonsgegevens moeten worden gewist om schending van wettelijke vereisten te voorkomen;
38.5. Recht op beperking van de verwerking: u heeft het recht het Bedrijf te verzoeken de verwerking van uw persoonsgegevens te beperken;
38.6. Recht op overdraagbaarheid van gegevens: wanneer uw persoonsgegevens geautomatiseerd worden verwerkt op basis van uw toestemming of een wederkerige contractuele relatie, kunt u verzoeken dat het Bedrijf u deze persoonsgegevens verstrekt in een gestructureerd, gangbaar en machineleesbaar formaat. Daarnaast kunt u verzoeken dat deze persoonsgegevens, voor zover technisch mogelijk, aan een andere verwerkingsverantwoordelijke worden doorgegeven;
38.7. Recht om toestemming in te trekken: voor zover de verwerking op uw toestemming berust, heeft u het recht uw toestemming voor de verwerking te allen tijde in te trekken;
38.8. Recht om bezwaar te maken tegen het ontvangen van marketingberichten: u kunt bezwaar maken tegen het ontvangen van berichten van het Bedrijf waarvan het Bedrijf aannemt dat deze voor u interessant kunnen zijn. U kunt dit te allen tijde doen door contact op te nemen met het Bedrijf op de wijze zoals aangegeven in punt 28.2 van dit Privacybeleid;
38.9. Recht om niet te worden onderworpen aan een uitsluitend op geautomatiseerde verwerking – met inbegrip van profilering – gebaseerde beslissing. Indien u verzoekt om herziening van een op geautomatiseerde gegevensverwerking gebaseerde beslissing, dient het Bedrijf een grondige beoordeling uit te voeren van alle relevante gegevens, inclusief de door u verstrekte informatie.
39. Bij de verwerking van persoonsgegevens en ter uitvoering van een tussen het Bedrijf en u gesloten overeenkomst of voor andere in dit Privacybeleid voorziene doeleinden, kunnen zich situaties voordoen waarin wettelijke verplichtingen van het Bedrijf de openbaarmaking of wissing van de door het Bedrijf opgeslagen en verwerkte gegevens verbieden (bijvoorbeeld in wettelijk voorziene gevallen ter voorkoming, opsporing en onderzoek van strafbare feiten, schendingen van professionele of beroepsethische verplichtingen en ter bescherming van de rechten en vrijheden van de betrokkene of andere personen). Bovendien kunnen dergelijke wetten, voorschriften of regels het u onmogelijk maken andere rechten als betrokkene uit te oefenen.
40. Indien u klachten heeft over de verwerking van uw persoonsgegevens door het Bedrijf of indien u eenvoudigweg meer informatie wilt verkrijgen over de verwerkingsactiviteiten van het Bedrijf, kunt u te allen tijde contact opnemen met het Bedrijf via de in punt 2 van het Privacybeleid vermelde contactgegevens.
41. U kunt een verzoek/klacht om inzage, rectificatie of bezwaar tegen de verwerking van uw persoonsgegevens rechtstreeks richten aan het Bedrijf door deze per post te sturen naar het volgende adres: Akmenų g. 12, LT-92347 Klaipėda, Republiek Litouwen, of per e-mail naar: [email protected]. In het verzoek/de klacht dient de persoon duidelijk zijn voornaam en achternaam te vermelden en een naar behoren gewaarmerkte kopie van zijn identiteitsdocument bij te voegen of het verzoek te ondertekenen met een gekwalificeerde elektronische handtekening.
42. Het Bedrijf zal uw verzoek/klacht beantwoorden binnen 30 (dertig) kalenderdagen vanaf de datum van ontvangst van het verzoek/de klacht. In uitzonderlijke gevallen waarin extra tijd nodig is, is het Bedrijf gerechtigd de termijn voor het verstrekken van de gevraagde gegevens/het beantwoorden van de klacht of voor de behandeling van andere in uw verzoek/klacht vermelde eisen te verlengen, nadat het u daarover heeft geïnformeerd.
43. Indien uw verzoek/klacht juridisch gegrond is, zal het Bedrijf na beoordeling van het verzoek/de klacht de verwerking van uw persoonsgegevens beëindigen, behalve in wettelijk voorgeschreven gevallen.
44. Indien u van mening bent dat uw persoonsgegevens onrechtmatig worden verwerkt of dat het Bedrijf uw rechten als betrokkene heeft geschonden, heeft u het recht een klacht in te dienen bij de Staatelijke Inspectie voor Gegevensbescherming (Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija, L. Sapiegos g. 17, LT-10312 Vilnius, tel.: 8 5 271 2804, 279 1445, fax: 8 5 261 9494, e-mail: [email protected], website: www.ada.lt) of bij een andere voor de verwerking van uw persoonsgegevens in uw land bevoegde toezichthoudende autoriteit[U8].
Plaats van verwerking van uw gegevens:
45. Het Bedrijf slaat persoonsgegevens op en verwerkt deze binnen het grondgebied van de Europese Unie. Het kan noodzakelijk zijn uw persoonsgegevens over te dragen naar en op te slaan op een locatie buiten de Europese Unie (bijvoorbeeld Noorwegen). Uw gegevens kunnen ook worden verwerkt door verwerkers die buiten de Europese Unie actief zijn. Door uw persoonsgegevens aan het Bedrijf te verstrekken of toestemming te geven voor de verwerking van uw persoonsgegevens, stemt u in met de verwerking van uw gegevens (waaronder opslag en doorgifte) buiten de Europese Unie voor de in dit Privacybeleid genoemde doeleinden. Het Bedrijf treft alle redelijkerwijs noodzakelijke beveiligingsmaatregelen om ervoor te zorgen dat uw gegevens veilig worden behandeld en in overeenstemming met de geldende voorschriften inzake gegevensbescherming.
46. Het Bedrijf kan uw persoonsgegevens buiten de Europese Unie doorgeven op basis van:
46.1. een adequaatheidsbesluit van de Europese Commissie;
46.2. de door de Europese Commissie vastgestelde standaardbepalingen inzake gegevensbescherming;
46.3. de standaardbepalingen inzake gegevensbescherming die zijn opgesteld door de voor de bescherming van persoonsgegevens bevoegde autoriteit;
46.4. het gebruik van andere beschikbare waarborgen en uitzonderingen, voor zover deze op grond van de toepasselijke wetgeving zijn toegestaan.
47. Zoals voor alle gegevens die op u betrekking hebben, kunt u het Bedrijf verzoeken om gedetailleerde informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens overeenkomstig artikel 15 van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Bij de uitoefening van uw rechten als betrokkene kunt u contact opnemen met het Bedrijf via de in punt 2 van het Privacybeleid vermelde contactgegevens.
Websites van derden:
48. Onze zakenpartners worden zorgvuldig geselecteerd en wij verlangen van hen dat zij passende maatregelen nemen om de vertrouwelijkheid en bescherming van persoonsgegevens te waarborgen.
49. Ongeacht de genomen maatregelen ter bescherming van uw persoonsgegevens kunnen wij geen absolute bescherming garanderen.
50. Het Bedrijf is niet verantwoordelijk voor de waarborging van uw privacy op websites van derden, zelfs niet indien u via links op de Website toegang krijgt tot websites van derden. Het Bedrijf raadt u aan het privacybeleid te lezen van elke website die niet aan het Bedrijf toebehoort. Het Bedrijf kan gegevens van derden verzamelen om de door ons aan u verleende diensten te verbeteren. Zo maken wij bijvoorbeeld gebruik van Google Analytics, dat cookies en andere trackingtechnologieën gebruikt om gegevens te verzamelen waarmee wij onze producten en diensten kunnen verbeteren. Op deze manier kunnen wij het webverkeer en het gebruikersgedrag monitoren en analyseren. Google Analytics is een webanalysedienst van Google LLC („Google“). Google gebruikt de verzamelde gegevens om het gedrag van bezoekers van de Website te monitoren en analyseren, rapporten op te stellen over de activiteiten op de Website en deze te delen met andere diensten van Google. Google kan de verzamelde gegevens gebruiken om zijn advertenties in het eigen advertentienetwerk te personaliseren en aan te passen. De door Google verzamelde persoonsgegevens zijn cookies en gebruiksgegevens van de Website. Voor meer informatie over ons gebruik van cookies verwijzen wij u naar ons cookiebeleid.
Slotbepalingen:
51. Dit Privacybeleid is onderworpen aan het recht van de Republiek Litouwen. Alle geschillen die voortvloeien uit dit Privacybeleid worden in der minne opgelost of, indien dit niet mogelijk blijkt, volgens de wettelijk voorgeschreven procedure.
52. Het Privacybeleid kan in de toekomst worden gewijzigd en bijgewerkt (bijvoorbeeld in geval van wijzigingen in de wetgeving inzake de bescherming van persoonsgegevens, in de bijzonderheden van de activiteiten van het Bedrijf, in de omvang van de verwerkte persoonsgegevens, in de verwerkingsdoeleinden enz.). Daarom raden wij u aan het regelmatig te lezen en ermee vertrouwd te raken. Wijzigingen van dit Privacybeleid treden in werking bij publicatie op de Website. Indien u na inwerkingtreding van de wijzigingen toegang blijft verkrijgen tot onze inhoud en/of gebruik blijft maken van onze diensten, wordt dit door het Bedrijf beschouwd als uw instemming met de gewijzigde regeling.
Danish
Español
Finland
French
German
Italiano
Norwegian
Polish
Swedish
Русский